Natuurschoon - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Grabowsky - WaarBenJij.nu Natuurschoon - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Grabowsky - WaarBenJij.nu

Natuurschoon

Door: Ronald Zierikzee

Blijf op de hoogte en volg Grabowsky

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Austin

Goodmorning ya'all ! Na een redelijk tot goede nacht zijn we alledrie weer redelijk tot goed uitgerust. Lekker douchen, aankleden, ontbijten en een autootje huren. Het plan is, voordat we de Cloud ingaan, eerst maar eens goed met alle benen op de Ground te staan. Er is op een uur rijden van Austin een prachtig natuurpark, Hamilton Pool. Dat schijnt volgens veel mensen één van de 25 plaatsen in de USA te zijn waar je moet zijn geweest in je leven. Een uurtje rijden is goed te doen, we huren een leuke Hai-Un-Deeee van een net iets te veel kauwgum kauwende dame bij Avis en cruisen relaxed met ene sportieve Hyundai uit Nevada door droge gebieden, langs verlaten ranches en shopping area's. Langzaam maar zeker komen we het natuurgebied in. Aangekomen is het een klein stukje wandelen naar Hamilton Pool.

Een steile wandeling dor 30 graden superzonnig weer brengt ons bij een klein eilandje van steentjes met prachtig blauwgroen water waar we een groot deel van de dag lekker even bijkomen. Hamilton Pool is een grot die ooit eens ingestort is door eeuwen erosie van water en op die manier heeft zich een natuurlijke pool gevormd. Het is inderdaad een schitterende plek ! Het is ook best druk met "locals" en blijkbaar dus een populaire plek. Voor meer info, zie :

Aan de andere kant van de Pool, is nog een wandelpad langs de rivier. Dit is een stevige wandeling langs witte, ruwe, heel oude bomen, langs een kabbelende beek en langs rotsen. Her en der kun je naar beneden lopen en over het water kijken. "Pas op Zier, er komt een slang naar je toe" roept Robert. Ronald verzet geen stap meer. Slangen ?? Inderdaad, er kronkelt zon 2 tot 3 meter bij ons vandaan een slang door het water van zeker een meter lang. Het is, blijkt later, een Blotched Water Snake. What a beauty ! We volgen de slang met gepaste afstand en even later ziet Robert nog een slang ! Deze is heel snel bij ons vandaan, een stuk kleiner met rode, witte en gele strepen langs het lijf. We besluiten toch maar beter op te letter en zeker niet het hogere gras in te lopen.

Aan het einde van onze trail, komen we uit op een zijrivier van de Colorado. WAUW ! Wat een plaatje voor onze ogen weer. Een hele groep roofvogels cirkelen boven ons hoofd en ook hier moeten we gewoon fotos maken. Op de terugweg besluiten Robert en Floris er ineens flink de pas in te gooien. Ff een workout wordt er gezegd ! Daar krijg je lekker trek van !

Thuis aangekomen, droppen we de auto weer bij de Avis, frissen ons op en besluiten naar een goed steakhouse te gaan. We krijgen een tip van de Avis medewerker en lopen naar 6th en Jacinto's voor een Texaanse culinaire evaring. De eerste Dell reclame wordt ook gespot. We worden welkom geheten in Austin. Daar is het restaurant. Mooi, na zo'n dag hebben we een goede maaltijd wel verdiend.

Een perfecte vegetarische maaltijd in een steakhouse is geen probleem voor de kok ! Floris komt goed aan zijn trekken ! Robert en Ronald krijgen een steak waar je mes als boter doorheen zakt. Dit is een geweldige plek om te zijn. Eind van de avond zijn we moe maar voldaan weer in de hotelkamer. Morgen begint Dell World en we zijn ready for the Cloud.

• 21 Oktober 2015 - 10:22

Ingeborg: